מדידת ביצועים של רכב היברידי חשמלי ל-BRT
העבודה בוצעה עבור משרד התחבורה בשיתוף חברת "יפה נוף", תוכנית אב י-ם ונת"ע.
בעבודה זו בוצעו ניסויים במשך חצי שנה על רכב חריג באורכו. הניסויים בוצעו במערכות ההינע של הרכב, שכללו מערכת היברידית חשמלית טורית עם מנוע שרפה פנימית בהנעת גז, ומערכת הנחייה שאינן מאושרות בארץ. פעילות זו כללה את ההיבטים הבאים:
- ניסוח תוכנית ניסוי כללית מהיבטים תחבורתיים והנדסיים.
- טיפול בקבלת אישורי תקינה וחוות דעת בנושאים חריגים, דיונים עם אגף הרכב ואישור הכנסת הרכב לניסוי בארץ.
- הדרכת צוותים הנדסיים ונהגים לצורך הניסוי.
- מדידת ביצועי הרכב במהלך מבחנים תחבורתיים, כגון: מעבר צמתים, כניסה ועזיבה מתחנות והתייחסות לנוסעים בעלי מוגבלות.
- מדידות ביצועים דינאמיים של הרכב ושל מערכת ההינע, כולל מערכת היברידית חשמלית. המדידות כללו:
- מדידת המהירות האורכית לאורך תווי הנסיעה, כתלות בזמן ובמקום באופן רציף.
- מיקום הרכב במערכת גלובלית במערך המדידות.
- מדידת תאוצות אורכיות ותאוטות בלימה, כתלות בזמן ובמקום באופן רציף.
- מדידת תאוצות צידיות בסיבובים ובתמרונים וניתוח יציבות הרכב.
- מדידת משטר הרעידות לאורך תווי הנסיעה ובאזורי כביש משובש וניתוח התוצאות במישור הזמן והמקום.
- מדידת פילוג הטמפרטורות והנוחות התרמית בחלל הנוסעים.
- מדידת האנרגיות החשמליות וניתוח התוצאות ביחס לאנרגיה הרגנרטיבית.
- מדידות רמת רעש.
- מעקב ואפיון תקלות ותחזוקת הכלי, חישוב אמינותו וזמינותו של הכלי לאורך תקופת הניסוי.
- בחינת הספרות הטכנית של הכלי מן ההיבטים הבאים:
מדריך שירות, מדריך תפעול, מדריך תחזוקה, איתור ותיקון בעיות, דיאגנוסטיקה.
להלן תוצאות מדגמיות מעבודה זו: